Ledigt jobb: Engine programmer
- Jobb
- Senior Rendering Programmerare
Senior Rendering Programmerare
Ubisoft Entertainment Sweden ABSkåne län, Malmö
Tidigare erfarenhet är önskad
~55 800 kr / per månad ->
Fast månads- vecko- eller timlön
Utbildning:
Data
Eftergymnasial utbildning två år eller längre
9 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Jobbeskrivning
Som en del av vårt Render-team kommer ditt primära fokus att vara att äga och utveckla kärnrenderingssystem inom Snowdrop. Som senior renderingprogrammerare kommer du att vara en del av ett högspecialiserat R&D-team som arbetar över flera hårdvaruplattformar och nästa generations API:er. Du kommer att samarbeta nära med andra motorprogrammerare, tekniska artister och QA för att skapa högkvalitativa, skalbara lösningar som driver Snowdrop och dess titlar till nya visuella och prestandastandarder.
Vår uppmärksamhet på detaljer i abstraheringslager och dataorienterad design har möjliggjort för Snowdrop att uppnå exceptionell skalbarhet och prestanda över olika plattformar. Mer precist kommer du att arbeta inom avancerade områden som Ray Tracing (DXR/Vulkan RT), Mesh Shading, Volumetriska atmosfäriska effekter, Belysning & Skuggning, Tonkartläggning, PostFX, Textur & Geometri Streaming, och undersöka kritiska frågor som GPU-hängningar och komplexa renderingsbuggar.
Vad du kommer att göra
- Designa, implementera och iterera på nya och befintliga renderingssystem på motor-nivå
- Arbeta omfattande med modern C++ och shaderprogrammering (HLSL/GLSL)
- Arbeta med ML och AI.
- Utveckla funktioner för flera plattformar med varierande hårdvarukapaciteter
- Säkerställa prestanda och minnes effektivitet över alla renderingspipelines
- Debugga GPU- och renderingsproblem med hjälp av avancerade profileringsverktyg (PIX, RenderDoc, Nsight)
Kvalifikationer
Kvalifikationer – Vad du tar med dig
Du brinner för att skapa effektiva och visuellt imponerande grafik genom elegant, högkvalitativ C++. Du är självmotiverad, detaljorienterad och trivs med att lösa komplexa tekniska utmaningar. Du håller dig uppdaterad om API- och hårdvaruutvecklingar för att förutse framtida trender och fatta informerade beslut.
Krav på färdigheter och erfarenhet:
- Professionell erfarenhet av modern C++ programmering i storskaliga, realtidsystem
- Djup kännedom om grafik-API:er (DirectX 11/12, Vulkan, OpenGL) och shader-språk
- Bevisad erfarenhet av prestandakritisk programmering och optimering
- Omfattande erfarenhet inom maskininlärning/AI.
- Grundlig kunskap om 3D-matematik, renderingsalgoritmer och datastrukturer
- Förmåga att noggrant uppskatta uppgifter och hantera beroenden
- Erfarenhet av GPU-beräkning och allmänna beräkningar
- Visad förmåga att navigera och leverera resultat inom en stor, komplex organisation, inklusive samarbete över team och intressenternas anpassning.
Ytterligare information
Ubisoft är en global ledare inom spel med team över hela världen som skapar originella och minnesvärda spelupplevelser, från Assassin’s Creed, Rainbow Six till Just Dance och mer. Vi tror att mångfaldiga perspektiv hjälper både spelare och team att blomstra. Om du är passionerad för innovation och att tänja på underhållningsgränser, gå med i vår resa och hjälp oss att skapa det okända!
Vi omfamnar en hybrid arbetsmodell som hjälper dig att hålla kontakten med ditt team och anpassa dig till affärsprioriteringar, samtidigt som du får möjlighet att upprätthålla din balans mellan arbete och fritid. Observera att vissa roller är helt kontorsbaserade och inte är berättigade till hybridarbete.
Du kan också hitta en sammanfattning av Massive Job Perks här.
All din ansökningsinformation kommer att hållas konfidentiell enligt EEO & GDPR-riktlinjer.
Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb